Terkini | New

AMAZING THAILAND, Open To New Shade

AMAZING THAILAND, Open To New Shade.

Tourism Thailand melancarkan kempen terbaru mereka iaitu New Shades of Amazing Thailand di Malaysia bagi mencerminkan ciri unik Thai sempena mengalu-alukan pelancong dari seluruh dunia.





Kempen ini dilancarkan kepada Malaysia pada 2 Mei 2018 di Renaissance Kuala Lumpur Hotel dan dihadiri oleh pelbagai ejen pelancongan, media dan tetamu undangan. Encik Yuthasak supasorn, TAT Gubernor, mewakili pelancongan Thailand menrangkan pelbagai konsep pelancongan untuk menarik lagi minat pengunjung dari segi makanan, seni dan kraf, keindahan alam danpantai-pantai menarik di Thailand.






Tetamu dapat merasai makanan -makanan daerah yang popular terdapat di Thailand. Kesemuanya di bawa khas dari Thailand yang unik dan lazat.




















Bersama dengan Chef Korn Yodsuk terkenal dengan Restaurant Erawan yang telah memenangi banyak anugerah dan tersenarai ke-2 terbaik di Malaysia oleh Miele Guide 2013. Penerangan mengenai masakan dan makan 4 daerah yang di Thailand.

https://dboystudio.blogspot.my/2018/01/thai-cooking-made-easy-event.html










Persembahan ynag menraik dari penari kebudayaan Thailand dan persembahan demo Muaythai memeriahkan lagi suasana.








Hubungan baik antara dua negara bersama Malaysia menjadi mudah dengan perjalanan ke Thailand dengan pengangkutan darat dan kapal terbang. Amazing Thiland sentiasa bekerjasama dengan ajen pelancongan dan pelancongan untuk membentangkan konsep pemasaran baru ini kepada rakyat Malaysia yang disasarkan kepada segmen pelanggan: seperti pelancongan wanita, majlis perkahwinan pelancong mewah, dan berbulan madu.






Pada Tahun ini Thailand mencapai 36 juta ketibaan pelancong dan Jumlah pelancong dari Malaysia ke Thailand menduduki tempat ke2 selepas China. 


Tetamu juga menikmati persembahan secara langsung persembahan khas Encik Koh Saxman yang terkenal Thai saxophonist dan saxophonist Malaysia.





Penyampaian anugerah untuk media dan ejen pelancongan di Malaysia.


Keenakan masakan Thailand yang asli yang dicipta oleh chef selebriti Thai chumpol Chaengprai menjadi santapan pengunjung di malam sepanjang program berlansung. 

Pelbagai video menarik di tayangkan yang di rakam sendiri oleh pelancong-pelancong ketika berkunjung ke Thailand di kongsikan bersama pengunjung.

Kempen ini bertujuan untuk menarik lebih ramai  pengunjung ke Thailand bersama Amazing Thailand. Untuk maklumat lanjut boleh ke https://www.tourismthailand.org/home