Terkini | New

Rawatan Snoring Laser Kaedah Terkini Untuk Merawat Dengkur Di Premier Clinic

Rawatan Snoring Laser Kaedah Terkini Untuk Merawat Dengkur Di Premier Clinic

Kali ini berpeluang membuat rawatan Snoring Laser setelah lama mencuba pelbagai teknik dan alat-alat mengurangkan dengkur semasa tidur. Terus terang ini masalah bila travel bersama kawan-kawan dan menginap di hostel semenjak dua menjak ini. Semenjak berat badan bertambah makin menjadi dengkur masa tidur. 


Kali ini sempat mendapatkan rawatan Snoring Laser di Premier Clinic cawangan KL City yang terletak di Megan Avenue berhampiran dengan Ampang Park.  Setelah set appoiment bersama dan ditemani oleh blogger travel yang lain untuk ke sini. Kami disambut mesra oleh staff Premier Clinic dan Dr Nigel.







Suasana Premier Clinic memang cantik seperti berada di spa treatment dan sambil-sambil tu bergambar dikawasan sekitar yang menarik sebelum di panggil untuk membincangkan masalah-masalah bersama Dr Nigel.



Sementara menunggu Dr Nigel masuk saya telah siap sedia di berikan ubat kumur-kumur untuk mencucui mulut dan anti backteria. Selebihnya anda boleh melihat video di bawah ini.


Bius tidak di perlukan sebab dalam proses tersebut tidak berasa sakit sangat cuma panas sedikit sahaja di atas dinding lelangit belah belakang. Cuma nganga mulut tu terasa penat sedikit dan perlu rehat seketika.

Akhirnya setelah 20minit telah siap proses pertama Snoring Laser yang di lakukan. Terasa bahagian kerongkong lebih padat , ketat dan luas dari biasa. Nampak boleh senyum lagi dan best lagi tiada pantang larang cuma perlu lebih minum air masak secukupnya.

Semasa sebelum dan proses rawatan Dr. Nigel telah menceritakan bagaimana dengkur berlaku dan tahap-tahap kesukaran yang yang berlaku akibat dengkur. Rawatan kali ini mereka akan meluaskan penerimaan udara pada rongga mulut untuk mendapatkan udara yang lebih masuk ketika tidur. Di bawah ini secara detail boleh anda baca di web Premier Clinic


Bagaimana dengkuran terjadi?
Mendengkur memberi kesan kepada ramai orang dari semua peringkat umur, tetapi ia boleh menjadi sangat bermasalah bagi individu, terutama jika ia sangat kuat.

Suara yang dibuat oleh dengkuran adalah disebabkan apabila otot-otot di dalam kerongkong, lidah dan dinding mulut dalam keadaan berehat, menjadikan ia longgar. Semasa bernafas, tisu ini cenderung kepada terbalik yang menyebabkan saluran pernafasan mengetatkan, atau dalam sesetengah kes, menjadi sepenuhnya disekat. Yang lebih sempit saluran pernafasan adalah, semakin besar getaran yang disebabkan oleh pernafasan, menyebabkan dengkuran yang sangat kuat. Bukan sahaja ia boleh menyebabkan kurang tidur berkualiti, ia juga boleh menyusahkan pasangan jika katil dikongsi kerana dengkuran kuat sering boleh mengganggu. Premier Clinic berbangga memperkenalkan apa yang sebenarnya merupakan rawatan untuk mendengkur, yang dikenali sebagai laser Fotona.


Bagaimana rawatan Snoring laser ini membantu anda?
Rawatan laser Fotona dapat membantu mengatasi masalah dengkuran berlebihan semasa tidur. Ia adalah rawatan yang sempurna untuk pesakit yang cemas mengenai pembedahan, dengan laser yang tidak ablatif digunakan untuk mengetatkan kulit di belakang mulut anda serta merangsang pengeluaran kolagen di kawasan yang dirawat untuk merangsang pembaikan diri. Ini juga membawa kepada pengecutan di bahagian belakang tekak yang boleh memberikan sokongan yang lebih baik kepada uvula dan saluran udara di mana berdengkur berasal. Akibatnya, saluran udara yang lebih besar membolehkan pengambilan oksigen yang lebih besar semasa bernafas dan mengurangkan dengkuran dengan ketara.

Rawatan Dengkuran Malam
Di samping itu, rawatan laser untuk berdengkur tidak menyakitkan dan juga tidak menyebabkan sebarang komplikasi selepas prosedur. Ia adalah rawatan yang sangat pantas yang boleh dilakukan dalam beberapa minit sahaja, dan secara klinikal terbukti dapat mengurangkan berdengkur dengan ketara. Dalam sesetengah kes, ia mungkin juga dihapuskan sepenuhnya tetapi adalah penting untuk ambil perhatian bahawa ini tidak akan berlaku untuk semua orang, dengan keputusan yang berbeza.

Rawatan sebaiknya dilakukan sekali setiap tiga minggu sehingga penambahbaikan yang ketara dapat dilihat, tetapi ini bergantung pada keadaan anda. Sesi ulangan juga boleh meningkatkan berapa lama kesan fotona laser berlangsung, dan ini akan dibincangkan dengan anda semasa sesi perundingan dengan doktor kami.




Akhirnya setelah 20minit telah siap proses pertama Snoring Laser yang di lakukan. Terasa bahagian kerongkong lebih padat , ketat dan luas dari biasa. Nampak boleh senyum lagi dan best lagi tiada pantang larang cuma perlu lebih minum air masak secukupnya.





Kepada mereka yang perlukan rawatan in jangan tunggu lama dan teruslah hubungi mereka di alamat seperti di bawah. Jom tunggu apa lagi makin lama makin bertambah kuat dengkur korang. Untuk mendapatkan tawaran istimewa pulak anda boleh mention nama blog ini dan nama saya Dboystudio untuk mendapat diskaun dan tawaran istimewa dalam masa terdekat ini.

TTDI:
31,Jalan Wan Kadir 2, Taman Tun Dr Ismail, 60000, Kuala Lumpur.
*Same row as Pizza Hut and next to Maxis and Digi centre

BANGSAR:
40, Jalan Telawi, Bangsar Baru, 59100, Kuala Lumpur.
*Same row as Post Office and next to Raj Banana Leaf mamak stall

PUCHONG:
G-15, IOI Boulevard, Jalan Kenari 5, Bandar Puchong Jaya, 47100 Puchong, Selangor
* Same row as RHB Bank and Paparich Restaurant

KL CITY:
A-0-8 Megan Avenue 1 , 189 Jalan Tun Razak , 50400 Kuala Lumpur
*Opposite new China Embassy (China Visa application place)

General Contact Details : +6012-6625552

Instagram: premier_clinic
Dr Kee Yong Seng: http://www.KLaesthetic.com